CBD un bezmiegs (insomnia)

Last updated on 01/10/2020

CBD bezmiegam: ieguvumi, blakusparādības un ārstēšana!

CBD var palīdzēt jums pilnvērtīgākam miegam. Kanabidiols – pazīstams arī kā CBD – ir viens no galvenajiem kanabinoīdiem kaņepju augā. Kanabinoīdi mijiedarbojas ar jūsu endokanabinoīdu sistēmu, kas palīdz jūsu ķermenim uzturēt līdzsvara un stabilitātes stāvokli vai homeostāzi. Atšķirībā no tetrahidrokanabinola (THC), CBD nav psihoaktīvs, tas nozīmē, ka tas nepadarīs jūs “uzbudinātu”. CBD ir virkne pielietojumu jūsu veselībai, piemēram, krampju mazināšana cilvēkiem ar epilepsiju un sāpju mazināšana dažādos gadījumos. Daži pētījumi un pierādījumi liecina, ka CBD labākam miegam var būt efektīvs līdzeklis.

Lūk, kas jums jāzina par CBD izmantošanu miegam.

Ko pētījums saka par CBD un miegu!

Lai saprastu, vai CBD var uzlabot miegu, mums vispirms ir jāsaprot, kas izraisa sliktu miegu.

Daudzas lietas var izraisīt sliktu gulēšanu. Saskaņā ar Mayo klīniku, bezmiegu(insomnia) var izraisīt:

garīgās veselības traucējumi, piemēram, trauksme, posttraumatiskā stresa traucējumi (PTSS) un depresija;

zāles, kas var traucēt miega-pamošanās ciklu;

fiziski apstākļi, piemēram, hroniskas sāpes;

kofeīns, īpaši, ja to lieto vēlā dienas laikā;

vides faktori, piemēram, skaļš troksnis vai neērta gulta.

Ja bezmiegu izraisa ārēji faktori vai saistīti apstākļi, CBD var palīdzēt, ārstēt bezmiega cēloņus.

Kaut arī pētījumi par CBD joprojām ir sākumstadijā, daži pētījumi liecina, ka CBD var ārstēt trauksmi.

2019. gadā publicētais uzticamais pētījums* pārbaudīja, vai CBD varētu uzlabot miegu un samazināt trauksmi. Pētījumā piedalījās 72 subjekti, no kuriem 47 piedzīvoja trauksmi un 25 sliktu miegu. Katram indivīdam katru dienu kapsulas veidā tika doti 25 miligrami (mg) CBD. Pirmajā mēnesī 79,2 procenti pacientu ziņoja par zemāku trauksmes līmeni un 66,7 procenti par labāku miegu.

CBD var palīdzēt pret sāpēm, kuras var būt arī par iemeslu miega problēmām. 2018. gada pārskats Uzticama avota robežās farmakoloģijā atzīmēja, ka ir pietiekami daudz pierādījumu, lai pamatotu apgalvojumu, ka CBD nomierina sāpes. Autori atzīmē, ka, samazinot hroniskas sāpes, CBD var uzlabot miegu.

Citi pētījumi mums saka, ka CBD ietekmē miega ciklu. 2014. gada pētījums Trusted Source apskatīja četrus pacientus ar Parkinsona slimību. Tajā tika atklāts, ka CBD uzlaboja REM miega uzvedības traucējumu (RBD) simptomus pacientu sapņu laikā. RBD ir saistīts ar sliktu miegu un murgiem.

2017. gada pārskatā tika arī atzīmēts, ka CBD var būt noderīga RBD ārstēšanā, kas norāda arī ārstēšanas potenciālu pārmērīgas miegainības ārstēšanai dienas laikā.

CBD var ietekmēt arī īgnumu, vēl vienu bezmiega simptomu. 2014. gada pārskats Trusted Source, balstoties gan uz cilvēku, gan dzīvnieku pētījumiem atklāja, ka CBD varētu būt potenciāls, lai veicinātu modrību. Autori atzīmēja, ka viņiem nav skaidrs, kā vai kāpēc CBD dažos gadījumos ir veicinājis nomoda stāvokli.

CBD var palīdzēt ārstēt:

miegainības cēloņus;

pārmērīgu miegainību dienā;

īgnumu;

Kaņepes eļļa un bezmiegs
Lady cover her head by pillow on a bed – every day life sleepless insomnia problem

Kā CBD darbojas, lai uzlabotu miegu?

Pat pētījumi, kuros secināts, ka CBD var uzlabot miegu, ne vienmēr spēj pateikt, kāpēc tas tā ir. Lielākā daļa iepriekš minēto pētījumu uzsver, ka ir nepieciešams veikt vairāk pētījumu par CBD labākam miegam, pirms mēs pilnībā saprotam, kā tas ietekmē mūsu miegu. Tomēr, kā minēts iepriekš, daudzi pētnieki saka, ka CBD uzlabo miegu, jo tas novērš bezmiega pamatcēloņus.

Kā lietot CBD labākam miegam?

Ir vairāki veidi CBD lietošanai labāka miega ārstēšanai, tādi kā:

vape (e-šķidrumi) koncentrāti;

eļļas un tinktūras;

tabletes un kapsulas;

ēdamie, piemēram, gumijas konfektes

Parasti, iztvaicējot CBD, tas nonāk jūsu organisma sistēmā ātrāk nekā citas formas. Tomēr nav daudz pētījumu par CBD iztvaikošanu, un iztvaikošana kopumā var radīt elpošanas riskus.

CBD deva, ko lietojat, un laiks, kad to lietojat, būs atkarīgs no vairākiem faktoriem –  Jūsu svars, personīgā ķermeņa ķīmija un miega problēmu raksturs ietekmēs CBD darbību. Tas, kas der dažiem cilvēkiem, var nedarboties citiem.

Lielākā daļa klīnisko pētījumu par CBD un miegu ir bijuši saistīti ar priekšmetu piešķiršanu no 25 mg līdz 1500 mg CBD dienā. Vislabāk ir sākt ar mazu devu un pakāpeniski palielināt to, līdz atrodat kaut ko sev piemērotu.

Liela daļa pētījumu par CBD, trauksmi un miegu ir atzīmējuši, ka daudzi pacienti nepamana tūlītēju atšķirību. Iepriekš minētais 2019. gada pētījums atzīmēja, ka bija nepieciešams apmēram mēnesis, lai pamanītu atšķirību. Esiet pacietīgs un atcerieties, ka jūs, visticamāk, negūsiet tūlītējus rezultātus.

CBD blakusparādības un bažas par drošību

Uzticamais avots apskatīja vairākus pētījumus par CBD drošību un secināja, ka tā ir samērā droša ārstēšana. Blakusparādības ir samērā reti. Tomēr jums var rasties nelielas blakusparādības. Iespējamās blakusparādības –  nogurums, caureja, apetītes izmaiņas, svara izmaiņas Lai gan CBD parasti uzskata par drošu, 2019. gada pētījums, kas veikts ar pelēm, radīja bažas par CBD potenciālu aknu bojājumiem. CBD var mijiedarboties arī ar citām zālēm, kuras lietojat, tāpēc pirms tās lietošanas konsultējieties ar ārstu. Pašlaik Pārtikas un zāļu pārvalde (FDA) negarantē CBD bezrecepšu (OTC) produktu drošību, efektivitāti vai kvalitāti. Tomēr, lai aizsargātu sabiedrības veselību, viņi var rīkoties pret CBD uzņēmumiem, kas izsaka nepamatotas veselības norādes. Tā kā FDA neregulē CBD produktus tādā pašā veidā, kā tie regulē narkotikas vai uztura bagātinātājus, uzņēmumi dažreiz nepareizi marķē vai nepareizi atspoguļo savus produktus. Tas nozīmē, ka ir īpaši svarīgi veikt savus pētījumus un atrast kvalitatīvu produktu. Pirms pērkat CBD no uzņēmuma, izpētiet to vēsturi. Izvairieties no uzņēmumiem, kuru vēsturē CBD ir nepareizi marķēts, un izvēlieties CBD, kuru pārbaudījusi trešā puse. Saskaņā ar Mayo klīniku, ārsti reti iesaka lietot miega zāles ilgāk par dažām nedēļām. Lai gan CBD un citas zāles var būt noderīgas, ir svarīgi noskaidrot miega problēmu pamatcēloņus. Jums var būt nepieciešama fiziska pārbaude, lai mainītu miega ieradumus vai mainītu zāles. Ja jums ir miega traucējumi, konsultējieties ar savu ārstu.

Pirms izmēģināt CBD, konsultējieties ar savu ārstu

Pirms jebkādu piedevu vai zāļu lietošanas, ieskaitot CBD labākam miegam, ir svarīgi konsultēties ar savu ārstu. Ārsts ir vislabāk sagatavots, lai pastāstītu, kā lietot CBD, lai uzlabotu miegu, pamatojoties uz jūsu miega problēmu pamatcēloņiem.

Paturiet prātā, ka bezrecepšu CBD produkti nav FDA apstiprināti un var būt neprecīzi marķēti.

Oriģinālraksts angļu valodā atrodams šeit

CBD un veselība

CBD labākam miegam
Cannabis oil, CBD oil cannabis extract, Medical cannabis concept.

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *